La cultura escolar en centres educatius d'educació primària que s'enfoquen cap al canvi educatiu Autors/ores Judit Pladevall Vilavendrell Universitat Autònoma de Barcelona Paraules clau: Cultura escolar, innovació educativa, cultura organitzacional, cultura del canvi, canvi educatiu, Programa Escola Nova 21. Resum La societat del segle XXI s’exposa als desafiaments d’un món que canvia ràpidament. Inclosa en aquesta realitat, l’educació és un reflex de totes aquestes transformacions i apareix la necessitat de canvi i millora de la teoria i la pràctica educativa. La recerca s’ha desenvolupat amb l’objectiu d’identificar les característiques culturals comunes entre centres educatius d’educació primària que s’enfoquen cap al canvi educatiu en el context català.En primer lloc, es presenta molt breument el marc teòric de referència basat en elements d’innovació educativa, cultura escolar, cultura innovadora i anàlisi de la realitat catalana quant a innovació. Les bases metodològiques i els aspectes empírics de la recerca són de tipus qualitatiu i estan centrades en l’estudi de tres casos d’escoles d’educació primària incloses en el Programa Escola Nova 21, escoles que es defineixen explícitament a favor dels canvis educatius per a la millora educativa del seu centre. A partir dels resultats de l’estudi es pot concloure que existeix una coherència entre les diverses manifestacions culturals dels tres centres (conceptuals, simbòliques i comportamentals); a més, presenten característiques comunes respecte a les dimensions de la innovació educativa.Paraules clau: Cultura escolar, innovació educativa, cultura organitzacional, cultura del canvi, canvi educatiu, Programa Escola Nova 21. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2021-04-16 Com citar Vilavendrell, J. P. (2021). La cultura escolar en centres educatius d’educació primària que s’enfoquen cap al canvi educatiu. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 41–56. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149057 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.