Projectes de tecnologia de tercer de l’ESO com a eix interdisciplinari en l’àmbit cientificotecnològic Autors/ores Raúl Romero Martínez Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya M. Amparo Núñez Andrés Departament d’Enginyeria Civil i Ambiental de la Universitat Politècnica de Catalunya Paraules clau: Interdisciplinari, tecnologia, col·laboratiu, currículum, ABP, secundària. Resum En aquest article s’aporta una proposta didàctica, la qual ens permet utilitzar l’assignatura de tecnologia com a principal matèria per poder treballar de manera interdisciplinària continguts del currículum de l’àmbit cientificotecnològic o matemàtic. Aquesta proposta didàctica es planteja des de la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes (ABP) i el treball col·laboratiu. Aquestes metodologies són un marc idoni per integrar aquestes disciplines de l’àmbit cientificotecnològic i matemàtic. Al mateix temps, proporcionen un procés d’aprenentatge a l’alumnat que els permet desenvolupar múltiples competències, com, per exemple, el treball en equip, la presa de decisions, la iniciativa, etc. La proposta està dissenyada per a alumnes de tercer curs de l’educació secundària obligatòria i es treballaran algunes de les competències bàsiques dels àmbits cientificotecnològic i matemàtic. Al mateix temps, l’alumne serà capaç d’elaborar una sèrie de projectes que es podran relacionar amb assignatures del mateix nivell acadèmic o nivells predecessors i, així, reforçar conceptes generals treballats durant la formació acadèmica al centre i en el curs en qüestió. Alguns d’aquests projectes també pretenen conscienciar l’alumnat de l’ús i els beneficis de les energies renovables, el reciclatge o la reutilització de materials en la construcció dels seus projectes.Paraules clau: Interdisciplinari, tecnologia, col·laboratiu, currículum, ABP, secundària. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Romero Martínez, R., & Núñez Andrés, M. A. (2018). Projectes de tecnologia de tercer de l’ESO com a eix interdisciplinari en l’àmbit cientificotecnològic. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 89–106. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144652 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 13 (2018) Secció Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes? Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.