El fracàs de l’ensenyament de la història a Catalunya i els inclusors en l’escola primària Autors/ores Joan Santacana Mestre Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Tània Martínez Gil Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Neus Sallés Tenas Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Paraules clau: Aprenentatge significatiu, història, indicadors, recursos, estratègies d’aprenentatge. Resum Malgrat que la història està present en els currículums escolars, està fora de les avaluacions que de caràcter global fan els principals organismes nacionals i supranacionals. La manca d’avaluació mostra la posició de la matèria a la societat i no permet conèixer l’estat de l’aprenentatge de la història a Catalunya. En aquest sentit, abordem una recerca que tenia com a objectiu analitzar la recepció de les narracions històriques entre els joves catalans per conèixer fins a quin punt el nostre sistema educatiu transmet coneixement històric. A partir d’aquests resultats, s’analitzen els problemes del fracàs didàctic i es reflexiona sobre les estratègies que poden actuar com a inclusors a l’escola primària. En aquest sentit, ens endinsarem en l’ús dels contes i les biografies històriques com a principals eines, i veurem en quines teories es fonamenta i quins avantatges ens proporcionen.Paraules clau: Aprenentatge significatiu, història, indicadors, recursos, estratègies d’aprenentatge. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Joan Santacana Mestre, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Tània Martínez Gil, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Neus Sallés Tenas, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Descàrregues PDF Com citar Mestre, J. S., Martínez Gil, T., & Sallés Tenas, N. (2017). El fracàs de l’ensenyament de la història a Catalunya i els inclusors en l’escola primària. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 199–221. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144005 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 12 (2017) Secció Miscel·lània Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.