ArchaeoSchool for the Future Autors/ores Teresa Morales Tasias Professora de l’INS Baix Camp de Reus Paraules clau: Knowledge building, Erasmus KA2, Knowledge Forum, enginyeria inversa, projectes internacionals, sostenibilitat. Resum Sis centres educatius de secundària de Catalunya, Itàlia i Grècia, una universitat de Venècia, el Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya, el Museu d’Arqueologia de Kalamata (Grècia) i un centre d’educació ambiental de Kalamata participen en un projecte europeu sota les condicions d’Erasmus+ KA2 per estudiar les restes arqueològiques. Comparteixen metodologies educatives innovadores com el knowledge building, el paradigma ICE (Ideas, Connections, Extensions), l’enginyeria inversa mitjançant el programa de reconstrucció virtual 3D Edmondo, learning by doing, la sostenibilitat i una projecció de futur. L’article parla sobre l’aplicació de la teoria del knowledge building en un projecte europeu, els avantatges que es poden obtenir, la relació d’aquesta teoria amb les competències del segle XXI i un exemple concret d’un dels quatre temes que s’han desenvolupat al llarg del curs 2016-2017. Dins aquest escrit, també hi ha evidències de la tècnica d’enginyeria inversa i del learning by doing perquè equips d’alumnes dels tres països estan reconstruint virtualment els llocs arqueològics que estan estudiant. Aquesta connexió entre persones i professionals provinents de disciplines diferents, de l’educació superior i la formació permanent permet assolir quotes d’aprenentatge insospitades.Paraules clau: Knowledge building, Erasmus+ KA2, Knowledge Forum, enginyeria inversa, projectes internacionals, sostenibilitat. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Teresa Morales Tasias, Professora de l’INS Baix Camp de Reus Descàrregues PDF Com citar Morales Tasias, T. (2017). ArchaeoSchool for the Future. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 145–173. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144003 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 12 (2017) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.