La innovació dels instituts: un debat en xarxa
Paraules clau:
Treball en xarxa, innovació, globalització de coneixements, cooperació, inclusió, personalització.Resum
La Xarxa d’Instituts Innovadors associats a l’ICE de la UAB neix l’any 2007 amb la voluntat de trobar un espai de reflexió i debat cooperatiu intercentres. En aquell moment parlar de metodologies globalitzades era encara un marc teòric, i la voluntat dels líders pedagògics dels quatre projectes educatius era la de pensar, conjuntament, compartint objectius i recursos, unificant capacitats i esforços, i relacionant les accions. Globalment, per a cada un dels instituts que ha participat de la Xarxa, ha representat una altra manera de fer formació, basada en l’autoformació d’un grup estable de centres educatius amb voluntat innovadora i alhora una possibilitat de triangular la innovació, l’experimentació i la formació. Deu anys després repassem la història, els trets identificatius i la tasca realitzada i detallem l’evolució del projecte educatiu d’un dels instituts que n’han format part des de l’inici: l’Institut Montgròs.
Paraules clau: Treball en xarxa, innovació, globalització de coneixements, cooperació, inclusió, personalització.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
Soler Sabanés, S., & Simón Esteve, M. (2017). La innovació dels instituts: un debat en xarxa. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 127–143. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144002
Número
Secció
Articles d'experiències
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.