La innovació dels instituts: un debat en xarxa Autors/ores Susanna Soler Sabanés Directora de l’Institut Montgròs Sant Pere de Ribes Marta Simón Esteve Coordinadora de la Xarxa d’Instituts Innovadors associats a l’ICE de la UAB Paraules clau: Treball en xarxa, innovació, globalització de coneixements, cooperació, inclusió, personalització. Resum La Xarxa d’Instituts Innovadors associats a l’ICE de la UAB neix l’any 2007 amb la voluntat de trobar un espai de reflexió i debat cooperatiu intercentres. En aquell moment parlar de metodologies globalitzades era encara un marc teòric, i la voluntat dels líders pedagògics dels quatre projectes educatius era la de pensar, conjuntament, compartint objectius i recursos, unificant capacitats i esforços, i relacionant les accions. Globalment, per a cada un dels instituts que ha participat de la Xarxa, ha representat una altra manera de fer formació, basada en l’autoformació d’un grup estable de centres educatius amb voluntat innovadora i alhora una possibilitat de triangular la innovació, l’experimentació i la formació. Deu anys després repassem la història, els trets identificatius i la tasca realitzada i detallem l’evolució del projecte educatiu d’un dels instituts que n’han format part des de l’inici: l’Institut Montgròs.Paraules clau: Treball en xarxa, innovació, globalització de coneixements, cooperació, inclusió, personalització. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Susanna Soler Sabanés, Directora de l’Institut Montgròs Sant Pere de Ribes Marta Simón Esteve, Coordinadora de la Xarxa d’Instituts Innovadors associats a l’ICE de la UAB Descàrregues PDF Com citar Soler Sabanés, S., & Simón Esteve, M. (2017). La innovació dels instituts: un debat en xarxa. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 127–143. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144002 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 12 (2017) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.