Innovació i avaluació en el context d’un canvi de paradigma de l’educació Autors/ores Joan Mateo Universitat de Barcelona Paraules clau: Innovació educativa, avaluació, recerca, pràctica transformadora, formació, desenvolupament professional. Resum L’avaluació no és sinó una forma específica de recerca educativa, que pretén fonamentalment desenvolupar i millorar la realitat dins de la qual opera. És una pràctica transformadora que, per tal de produir impactes en profunditat, requereix l’activació de tots els agents rellevants de caràcter cultural, social i polític del context en el qual treballa. Des del punt de vista metodològic, l’avaluació moderna incorpora noves lògiques que li faciliten l’adaptació a les necessitats canviants del context social i s’orienta als nous espais emergents, com és el cas de la innovació educativa. D’aquesta manera, el pensament avaluador contribueix a les noves formes d’aprenentatge aportant evidències sobre el progrés, l’èxit i els fracassos de la innovació a mesura que es va desenvolupant. Suposa plantejar quines són lesevidències que podran ser d’utilitat per tal de guiar la innovació i establir el conjunt d’objectius que permetran d’establir-ne el progrés. Es considera també un nou enfocament estratègic per afavorir de manera significativa la formació i el desenvolupament professional del professor. En aquest article tractarem de descriure els diferents estadis del cicle avaluatiu de la innovació educativa des d’una perspectiva dinàmica i reflexionar-hi.Paraules clau: Innovació educativa, avaluació, recerca, pràctica transformadora, formació, desenvolupament professional. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Joan Mateo, Universitat de Barcelona Descàrregues PDF Com citar Mateo, J. (2017). Innovació i avaluació en el context d’un canvi de paradigma de l’educació. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 39–59. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/143997 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 12 (2017) Secció Tema monogràfic. Pràctica, teoria i avaluació de la innovació Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.