La formació en l’àmbit de la salut mental: experiències de fotografia participativa Autors/ores Alice Monteil Fundación Photographic Social Vision. Barcelona. Mireia Plans Fundación Photographic Social Vision. Barcelona. Paraules clau: Fotografia participativa, educació visual, metodologia, salut mental, inclusió, comunitat, visibilització, creativitat, identitat. Resum Des de l'Àrea d'Educació de la Fundació Photographic Social Vision es presenten dos projectes de fotografia participativa per a l'educació visual i inclusió social. Tots els participants són persones amb problemes de salut mental diagnosticades que resideixen a la Llar Sant Martí de Barcelona. Es descriu la metodologia utilitzada basada en l'anàlisi i la pràctica constant del col·lectiu i el context en què es treballa, la precisió dels objectius i la creació de les eines adequades per realitzar el projecte. Segueix una descripció de dos tallers portats a terme, en els quals es demostra com la fotografia és una eina eficaç per visualitzar els mons interns de les persones, i com mitjançant la creació de projectes artístics comunitaris es generen experiències que enforteixen l'autoestima dels participants , facilitant nous vincles personals que ajuden a la desestigmatització de persones que viuen en risc d'desafiliació social.Paraules clau: Fotografia participativa, educació visual, metodologia, salut mental, inclusió, comunitat, visibilització, creativitat, identitat. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Monteil, A., & Plans, M. (2017). La formació en l’àmbit de la salut mental: experiències de fotografia participativa. Revista Catalana De Pedagogia, 11, 201–219. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142959 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 11 (2017) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.