La formació en l’àmbit de la salut mental: experiències de fotografia participativa
Paraules clau:
Fotografia participativa, educació visual, metodologia, salut mental, inclusió, comunitat, visibilització, creativitat, identitat.Resum
Des de l'Àrea d'Educació de la Fundació Photographic Social Vision es presenten dos projectes de fotografia participativa per a l'educació visual i inclusió social. Tots els participants són persones amb problemes de salut mental diagnosticades que resideixen a la Llar Sant Martí de Barcelona. Es descriu la metodologia utilitzada basada en l'anàlisi i la pràctica constant del col·lectiu i el context en què es treballa, la precisió dels objectius i la creació de les eines adequades per realitzar el projecte. Segueix una descripció de dos tallers portats a terme, en els quals es demostra com la fotografia és una eina eficaç per visualitzar els mons interns de les persones, i com mitjançant la creació de projectes artístics comunitaris es generen experiències que enforteixen l'autoestima dels participants , facilitant nous vincles personals que ajuden a la desestigmatització de persones que viuen en risc d'desafiliació social.
Paraules clau: Fotografia participativa, educació visual, metodologia, salut mental, inclusió, comunitat, visibilització, creativitat, identitat.
Descàrregues
Descàrregues
Com citar
Número
Secció
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.