Factors de rendiment a l’escola rural catalana: característiques contextuals Autors/ores Roser Boix i Tomàs Degana de la Facultat d’Educació, Universitat de Barcelona Paraules clau: Territori rural, escola, aprenentatge, rendiment, zona escolar rural. Resum L’estudi que es presenta se situa en el marc d’un projecte internacional que pretén identificar en escoles rurals franceses, espanyoles i portugueses aquelles característiques dels diferents contextos (socioculturals, institucionals i territorials) que són factors d’influència en el rendiment dels alumnes que assisteixen en aquestes escoles. Els objectius específics se centren en l’anàlisi d’unes dimensions descriptives (context de l’escola i característiques del centre) i en dimensions sobre la visió que té l’alumnat de l’escola amb relació al seu rendiment, les expectatives que tenen respecte al seu futur professional, les activitats extraescolars que porten a terme i la seva visió sobre el territori en el qual viuen. En aquest article s’exposen alguns dels referents teòrics dels quals es parteix en ’l’anàlisi, tant pel que fa als conceptes de territori rural com als de rendiment escolar vinculat a aquest territori; s’exposa la metodologia de recerca emprada en tot l’estudi, els resultats més destacats i les principals conclusions a les quals s’ha arribat, en concret, a partir de les dades obtingudes en un territori rural situat en la plana prelitoral on les escoles rurals escollides són a prop de la capital de comarca.Paraules clauTerritori rural; escola, aprenentatge; rendiment; zona escolar rural. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Boix i Tomàs, R. (2016). Factors de rendiment a l’escola rural catalana: característiques contextuals. Revista Catalana De Pedagogia, 10, 59–74. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142222 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 10 (2016) Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.