Interacció i diàleg a les aules des de la perspectiva d’educadors en formació Autors/ores Carlos Rosales López Universitat de Santiago de Compostel·la. Facultat de Ciències de l‘Educació. Departament de Didàctica i Organització Escolar. Paraules clau: Formació professional, metodologia d’observació, etnografia, anàlisi d’experiències. Resum Els futurs professionals hauran de tenir una preparació adequada en l’ús de tècniques per recollir dades i elaborar informes o relats sobre la realitat viscuda en les seves pràctiques per poder comprendre millor una realitat considerablement complexa com és l’activitat en els centres escolars i, específicament, a les aules. En conseqüència, els professionals en formació de l’àmbit educatiu (mestres, professors d’educació secundària, pedagogs) s’enfronten en els seus períodes de pràctiques a la necessitat d’observar, d’analitzar i de reflexionar. Hi ha diverses opcions, adoptar una metodologia i tècniques de caràcter positivista, però també i, sobretot, de caràcter naturalista i etnogràfic, ja que aquestes són especialment aptes en la tasca de preveure i comprendre situacions tan complexes com les educatives. Una via complementària pot consistir a enregistrar el record, amb el relat i l’anàlisi d’experiències viscudes pels futurs professionals en el seu període d’escolaritat primària o secundària.Paraules clau: Formació professional, metodologia d’observació, etnografia, anàlisi d’experiències. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Rosales López, C. (2015). Interacció i diàleg a les aules des de la perspectiva d’educadors en formació. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 100–112. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139323 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 8 (2011-2014) Secció Miscel·lània Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.