Interacció i diàleg a les aules des de la perspectiva d’educadors en formació

Autors/ores

  • Carlos Rosales López Universitat de Santiago de Compostel·la. Facultat de Ciències de l‘Educació. Departament de Didàctica i Organització Escolar.

Paraules clau:

Formació professional, metodologia d’observació, etnografia, anàlisi d’experiències.

Resum

Els futurs professionals hauran de tenir una preparació adequada en l’ús de tècniques per recollir dades i elaborar informes o relats sobre la realitat viscuda en les seves pràctiques per poder comprendre millor una realitat considerablement complexa com és l’activitat en els centres escolars i, específicament, a les aules. En conseqüència, els professionals en formació de l’àmbit educatiu (mestres, professors d’educació secundària, pedagogs) s’enfronten en els seus períodes de pràctiques a la necessitat d’observar, d’analitzar i de reflexionar. Hi ha diverses opcions, adoptar una metodologia i tècniques de caràcter positivista, però també i, sobretot, de caràcter naturalista i etnogràfic, ja que aquestes són especialment aptes en la tasca de preveure i comprendre situacions tan complexes com les educatives. Una via complementària pot consistir a enregistrar el record, amb el relat i l’anàlisi d’experiències viscudes pels futurs professionals en el seu període d’escolaritat primària o secundària.

Paraules clau: Formació professional, metodologia d’observació, etnografia, anàlisi d’experiències.

Descàrregues

Com citar

Rosales López, C. (2015). Interacció i diàleg a les aules des de la perspectiva d’educadors en formació. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 100–112. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139323

Número

Secció

Miscel·lània