La fotografía escolar como fuente para la investigación educativa. La Fototeca Digital Escolar de Extremadura

Autori

  • Antonio Pantoja Chaves Universidad de Extremadura (Espanya)
  • José Soto Vázquez Universidad de Extremadura (Espanya)
  • Elisabet Galea Torres Universidad de Extremadura (Espanya)

Parole chiave:

fotografia, educació, magisteri, metodologia.

Abstract

El present article pretén mostrar les recerques que sobre la fotografia escolar està produint a Extremadura el grup de recerca SEJ036 de la Universitat d’Extremadura. En particular, s’hi analitza la producció que sobre aquest tema s’ha elaborat a la regió, els principals fons fotogràfics existents i el treball fins ara dut a terme tant en l’àmbit acadèmic com en les recol·leccions no especialitzades, que s’estan convertint en els principals fons d’imatges de la vida escolar del segle xx en aquesta comunitat autònoma. En últim terme s’hi reflecteix la metodologia duta a terme en l’elaboració de la Fototeca Digital Escolar d’Extremadura que s’ha engegat, per mostrar les possibilitats que ofereix com a eina de consulta per a docents o investigadors.

Paraules clau: fotografia, educació, magisteri, metodologia.

Biografia autore

Antonio Pantoja Chaves, Universidad de Extremadura (Espanya)





Fascicolo

Sezione

Assajos i estudis