La fotografía escolar como fuente para la investigación educativa. La Fototeca Digital Escolar de Extremadura Autores/as Antonio Pantoja Chaves Universidad de Extremadura (Espanya) José Soto Vázquez Universidad de Extremadura (Espanya) Elisabet Galea Torres Universidad de Extremadura (Espanya) Palabras clave: fotografía, educación, magisterio, metodología. Resumen El presente artículo pretende mostrar las investigaciones que sobre la fotografía escolar se están produciendo en Extremadura por el Grupo de investigación SEJ036 de la Universidad de Extremadura. En particular, se analiza la producción que sobre este tema se ha elaborado en la región, los principales fondos fotográficos existentes y el trabajo hasta ahora llevado a cabo tanto en el ámbito académico como en las recolecciones no especializadas, que se están convirtiendo en los principales fondos de imágenes de la vida escolar del siglo xx en esta Comunidad Autónoma. En último término se refleja la metodología llevada a cabo en la elaboración de la Fototeca Digital Escolar de Extremadura que se ha puesto en marcha, para mostrar las posibilidades que ofrece como herramienta de consulta para docentes o investigadores.Palabras clave: fotografía, educación, magisterio, metodología. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Antonio Pantoja Chaves, Universidad de Extremadura (Espanya) Descargas PDF (Català) PDF PDF (English) Número Núm. 28 (2016): juliol-desembre Sección Ensayos y estudios Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.