La fotografía escolar como fuente para la investigación educativa. La Fototeca Digital Escolar de Extremadura Autors/ores Antonio Pantoja Chaves Universidad de Extremadura (Espanya) José Soto Vázquez Universidad de Extremadura (Espanya) Elisabet Galea Torres Universidad de Extremadura (Espanya) Paraules clau: fotografia, educació, magisteri, metodologia. Resum El present article pretén mostrar les recerques que sobre la fotografia escolar està produint a Extremadura el grup de recerca SEJ036 de la Universitat d’Extremadura. En particular, s’hi analitza la producció que sobre aquest tema s’ha elaborat a la regió, els principals fons fotogràfics existents i el treball fins ara dut a terme tant en l’àmbit acadèmic com en les recol·leccions no especialitzades, que s’estan convertint en els principals fons d’imatges de la vida escolar del segle xx en aquesta comunitat autònoma. En últim terme s’hi reflecteix la metodologia duta a terme en l’elaboració de la Fototeca Digital Escolar d’Extremadura que s’ha engegat, per mostrar les possibilitats que ofereix com a eina de consulta per a docents o investigadors.Paraules clau: fotografia, educació, magisteri, metodologia. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Antonio Pantoja Chaves, Universidad de Extremadura (Espanya) Descàrregues PDF PDF (Español) PDF (English) Número Núm. 28 (2016): juliol-desembre Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.