L’Hort de les Palmes de Picanya. Un nou espai per a la residència de senyoretes en temps de guerra Autores/as Wilson Ferrús Peris Universitat de València, Departament d’Història Comparada i Història de l’Educació. Catedràtic d’institut de Llengua i Literatura Palabras clave: Residencia de Señoritas, Grupo Femenino de la Residencia de Estudiantes de Madrid, Hort de les Palmes, Paiporta, Picanya, JAE, educación, formación, cultura Resumen En dos publicaciones anteriores ya analizamos la última de las etapas del Grupo Femenino de la Residencia de Estudiantes de Madrid, la que transcurrió a lo largo la guerra civil en l’Hort de les Palmes de Picanya, en tierras valencianas. Una experiencia de renovación e innovación pedagógica que durante la guerra se transformó en un instrumento de extensión cultural y educación popular. Un ejemplo de sororidad de un grupo de mujeres que vivieron y convivieron en unas circunstancias adversas de confrontación bélica, formándose y formando a otras mujeres, tejiendo importantes redes de relaciones personales y prestándose entre ellas soporte material y emocional. Ahora, ofrecemos las imágenes del espacio donde aquellas mujeres aspiraron, mientras duró el sueño republicano, a ser modernas, emancipadas, independientes y libres en igualdad de condiciones que el hombre. Al mismo tiempo, presentamos dos documentos imprescindibles para conocer y reconstruir la vida y la acción educativa que se llevó a cabo. Uno, la parte de la Memoria que hace referencia a la Residencia de Estudiantes que en julio de 1937 publicó la Comisión delegada de la JAE en Valencia y el otro, el certificado que Regina Lago presentó ante el MIP en agosto de 1937 con la relación de las colaboradoras de la Residencia y el plan de Trabajo. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2023-11-08 Número Núm. 41 (2023): gener-juny: Assajos i estudis Sección Ensayos y estudios Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.