L’Hort de les Palmes de Picanya. Un nou espai per a la residència de senyoretes en temps de guerra Autors/ores Wilson Ferrús Peris Universitat de València, Departament d’Història Comparada i Història de l’Educació. Catedràtic d’institut de Llengua i Literatura Paraules clau: Residència de Senyoretes, Grup Femení de la Residència d’Estudiants de Madrid, Hort de les Palmes, Paiporta, Picanya, JAE, educació, formació, cultura Resum Ja hem analitzat en dues publicacions anteriors l’última de les etapes del Grup Femení de la Residència d’Estudiants de Madrid, la que va transcórrer al llarg de la guerra civil a l’Hort de les Palmes de Picanya, en terres valencianes. Una experiència de renovació i innovació pedagògica que durant la guerra es va transformar en un instrument d’extensió cultural i educació popular. Un exemple de sororitat d’un grup de dones que visqueren i convisqueren en unes circumstàncies adverses de confrontació bèl·lica, formant-se i formant a altres dones, teixint importants xarxes de relacions personals i donant-se suport material i emocional. Ara, oferim les imatges de l’espai on aquelles dones aspiraren, mentre durà el somni republicà, a ser modernes, emancipades, independents i lliures en igualtat de condicions amb l’home. Al mateix temps, presentem dos documents imprescindibles per a conèixer i reconstruir la vida i l’acció educativa que s’hi va portar a terme. Un, la part de la Memòria que fa referència a la Residència d’Estudiants que en juliol de 1937 publicà la Comissió delegada de la JAE a València i l’altre, el certificat que Regina Lago presentà davant el MIP en agost de 1937 amb la relació de les col·laboradores de la Residència i el pla de treball. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2023-11-08 Número Núm. 41 (2023): gener-juny: Assajos i estudis Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.