Coeducadoras. La renovación educativa no esperada Autores/as Victoria Robles Sanjuán Palabras clave: coeducación, escuela, Transición democrática española, renovación pedagógica Resumen La Transición a la democracia trajo consigo reformas en las prácticas docentes y contenidos educativos que no han sido suficientemente investigadas, y que fueron claves para la comprensión de la ruptura del régimen franquista y su modelo androcéntrico de educación. Vamos a analizar una parte de estas reformas desde la lógica de las prácticas educativas de las coeducadoras que impugnaron la educación franquista con herramientas creativas pedagógicas y de política de la cotidianeidad, buscando una escuela no sexista. En este trabajo presentaremos las experiencias coeducativas de Mercè Otero (Barcelona), Conxa Delgado y Rosa Ferrando (Valencia), en sus renegociaciones constantes con la teoría y la práctica pedagógica, que fueron transformando las aulas con técnicas dialógicas, autorreflexivas y de observación del aula. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF Publicado 2023-11-08 Número Núm. 41 (2023): gener-juny: Assajos i estudis Sección Ensayos y estudios Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.