Coeducadoras. La renovación educativa no esperada

Autors/ores

  • Victoria Robles Sanjuán

Paraules clau:

coeducació, Escola, Transició democràtica espanyola, coeducadores catalanes, Moviments de Renovació Pedagògica

Resum

La Transició a la democràcia va comportar reformes en les pràctiques docents i continguts educatius que no han estat prou investigades, i que van ser claus per a la comprensió del trencament del règim franquista i del seu model androcèntric d’educació. Analitzarem una part d’aquestes reformes des de la lògica de les pràctiques educatives de les coeducadores que van refutar l’educació franquista amb eines creatives pedagògiques i de política de la quotidianitat, cercant una escola no sexista. En aquest treball presentarem les experiències coeducatives de Mercè Otero (Barcelona), Conxa Delgado i Rosa Ferrando (València), en les seves renegociacions constants amb la teoria i la pràctica pedagògica, que van anar transformant les aules amb tècniques dialògiques, autoreflexives i d’observació de l’aula.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2023-11-08

Com citar

Robles Sanjuán, V. (2023). Coeducadoras. La renovación educativa no esperada. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (41), 143–163. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/150711

Número

Secció

Assajos i estudis