Coeducadoras. La renovación educativa no esperada Autors/ores Victoria Robles Sanjuán Paraules clau: coeducació, Escola, Transició democràtica espanyola, coeducadores catalanes, Moviments de Renovació Pedagògica Resum La Transició a la democràcia va comportar reformes en les pràctiques docents i continguts educatius que no han estat prou investigades, i que van ser claus per a la comprensió del trencament del règim franquista i del seu model androcèntric d’educació. Analitzarem una part d’aquestes reformes des de la lògica de les pràctiques educatives de les coeducadores que van refutar l’educació franquista amb eines creatives pedagògiques i de política de la quotidianitat, cercant una escola no sexista. En aquest treball presentarem les experiències coeducatives de Mercè Otero (Barcelona), Conxa Delgado i Rosa Ferrando (València), en les seves renegociacions constants amb la teoria i la pràctica pedagògica, que van anar transformant les aules amb tècniques dialògiques, autoreflexives i d’observació de l’aula. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF (Español) Publicat 2023-11-08 Número Núm. 41 (2023): gener-juny: Assajos i estudis Secció Assajos i estudis Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.