La educación como campo de batalla: la desegregación escolar en Estados Unidos (1954-1980) Autores/as Aurora Bosch Universitat de València Palabras clave: Desegregación escolar, Estados Unidos, resistencia masiva blanca, liberalismo racial. Resumen En la moderna lucha contra la segregación y el racismo en Estados Unidos la educación jugó un papel destacado desde 1954, cuando el Tribunal Supremo declaró anticonstitucional la segregación escolar. El presente artículo analiza desde una perspectiva de la historia política y social el contexto que hizo posible la sentencia Brown vs Topeka, la enorme resistencia blanca que desató desde el segregacionismo sudista y los avances notables de la integración escolar entre las décadas de 1960 y 1970 de la mano del «liberalismo racial» del Partido Demócrata. También explora los retrocesos evidentes desde 1974, impulsados por un republicanismo conservador, que en todo el país comenzó a explotar políticamente el resentimiento racial blanco frente a las políticas federales de apoyo a las minorías.Palabras clave: Desegregación escolar, Estados Unidos, resistencia masiva blanca, liberalismo racial. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) PDF (English) PDF Número Núm. 34 (2019): juliol-desembre Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.