La educación como campo de batalla: la desegregación escolar en Estados Unidos (1954-1980) Autors/ores Aurora Bosch Universitat de València Paraules clau: Desegregació escolar, Estats Units, resistència massiva blanca, liberalisme racial. Resum En la moderna lluita contra la segregació i el racisme als Estats Units, l’educació va jugar un paper destacar des de 1954, quan el Tribunal Suprem va declarar anticonstitucional la segregació escolar. El present article analitza des d’una perspectiva d’història política i social el context que va fer possible la sentència Brown vs Topeka, la gran resistència blanca que es va engegar des del segregacionisme sudista i els avanços notables de la integració escolar entre les dècades de 1960 i 1970 de la mà del «liberalisme racial» del Partit Demòcrata. També explora els retrocessos evidents des de 1974, impulsats per un republicanisme conservador que, en tot el país, va començar a explotar políticament el ressentiment racial blanc davant les polítiques federals de recolzament a les minories.Paraules clau: Desegregació escolar, Estats Units, resistència massiva blanca, liberalisme racial. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF PDF (English) PDF (Español) Número Núm. 34 (2019): juliol-desembre Secció Tema monogràfic Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.