Innovazione pedagogica e formazione storicoeducativa del docente: nuove frontiere del museo dell’educazione

Autors/ores

  • Giordana Merlo University of Padua (Italia)

Paraules clau:

Història de l’educació, Museu de l’educació, Patrimoni historicoeducatiu, Història pública, Formació de professors.

Resum

Aquesta contribució té la intenció de considerar el museu de l’educació com una eina d’innovació pedagògica i de formació històrica-educativa del professorat. L’ensenyament de la història de l’educació, tradicionalment present en el context italià en cursos dirigits a la formació d’educadors i professors, posa de manifest avui la urgència del seu replantejament dirigit a augmentar el valor i la identitat de la disciplina en l’àmbit de la professionalitat educativa. Dins de les línies de recerca centrades en la recuperació, conservació i millora del patrimoni historicoeducatiu i en un horitzó cultural orientat a les pràctiques d’història pública, el museu de l’educació és reconegut com una eina per a la renovació de l’ensenyament universitari orientat, tot i que no imparteix fins a l’adquisició essencial de continguts informatius, en la direcció d’un enfortiment del pensament històric dels professionals de l’educació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Com citar

Merlo, G. (2022). Innovazione pedagogica e formazione storicoeducativa del docente: nuove frontiere del museo dell’educazione. Educació I Història: Revista d’Història De l’Educació, (39), 125–138. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/EduH/article/view/150110

Número

Secció

Tema monogràfic