Innovazione pedagogica e formazione storicoeducativa del docente: nuove frontiere del museo dell’educazione Autores/as Giordana Merlo University of Padua (Italia) Palabras clave: Storia dell’educazione, Museo dell’educazione, Patrimonio storico-educativo, Public History, Formazione degli insegnanti. Resumen Il presente contributo intende considerare il museo dell’educazione quale strumento per l’innovazione pedagogica e la formazione storico-educativa dei docenti. L’insegnamento della storia dell’educazione, tradizionalmente presente nel contesto italiano nei percorsi indirizzati alla formazione di educatori e docenti, evidenzia oggi l’urgenza di un suo ripensamento proteso all’accrescimento valoriale e identitario della disciplina nell’ambito delle professionalità educative. All’interno di linee di ricerca focalizzate sul recupero, conservazione e valorizzazione del patrimonio storico-educativo, e di un orizzonte culturale rivolto alle prassi di Public History, il museo dell’educazione viene riconosciuto come uno strumento di rinnovamento della didattica universitaria orientata, pur non rinunciando all’imprescindibile acquisizione di contenuti informativi, in direzione di un potenziamento del pensare storicamente le professionalità educative. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Italià) (Català) PDF (Italian) (English) PDF (Spagnolo) PDF (Italiano) Número Núm. 39 (2022): gener-juny Sección Tema monográfico Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Educació i Història: Revista d'Història de l'Educació.Els autors responen davant la Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat d'Història de l'Educació dels Països de Llengua Catalana està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.