L'aplicació de les Normes ortogràfiques fabrianes a La Publicitat

Autores/as

  • Daniel Casals i Martorell
  • Neus Faura i Pujol

Resumen

Aquest article analitza el grau d'implantació al diari La Publicitat, des que va adoptar la llengua catalana el 1922, segons les Normes ortogràfiques fixades per l'Institut d'Estudis Catalans entre 1913 i 1917. A partir d'una selecció d'aspectes que afecten el vocalisme tònic i àton i el consonantisme, aquest treball examina el compliment de les esmentades directrius gràfiques i els desajustaments derivats de diferents causes, associades principalment a la tècnica d'elaboració de la premsa i a la incipient extensió social de les normes esmentades. Aquest treball considera també la posició que Pompeu Fabra havia expressat en relació amb l'ús lingüístic de La Publicitat.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Publicado

2018-11-29

Cómo citar

Casals i Martorell, D., & Faura i Pujol, N. (2018). L’aplicació de les <i>Normes ortogràfiques</i> fabrianes a <i>La Publicitat</i>. Butlletí De La Societat Catalana d’Estudis Històrics, (29), 109–130. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/BSCEH/article/view/101075.003

Número

Sección

El diari La Publicitat