La Publicitat durant la Guerra Civil (1936-1939). Periodisme entre dos focs

Autors/ores

  • Josep M. Figueres i Artigues

Resum

L'article s'ocupa de la situació de La Publicitat durant el període bèl·lic de 1936 a 1939 exposant, a través del mateix periòdic i de bibliografia específica, una panoràmica del contingut, des de la perspectiva periodística, no pas política, i de la història del diari en el període citat. La recerca, tot i l'absència de la documentació interior del periòdic, s'articula a partir de les dades del mateix diari i de les fonts de l'època i bibliografia. Es fa esment de la situació complexa del periòdic davant els atacs del franquisme fou bombardejat i va ser l'únic periòdic barceloní que patí aquests efectes devastadors i de l'anarquisme faista, que assassinà un redactor i n'amenaçà d'altres. S'ha fixat així l'atenció en vint-i-un dels trenta mesos de vida del periòdic per intentar conèixer la història tot aportant dades sobre redactors, col·laboradors i de contingut, per la qual cosa és un treball similar metodològicament al realitzat sobre un altre periòdic estudiat del període, La Veu de Catalunya.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2018-11-29

Com citar

Figueres i Artigues, J. M. (2018). <i>La Publicitat</i> durant la Guerra Civil (1936-1939). Periodisme entre dos focs. Butlletí De La Societat Catalana d’Estudis Històrics, (29), 131–168. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/BSCEH/article/view/101076.003

Número

Secció

El diari La Publicitat

Articles més llegits del mateix autor/a