La constitució de la relació educativa

Autores/as

Palabras clave:

educació, reducció eidètica, fenomenologia genètica.

Resumen

En aquest text no pretenem discutir cap teoria pedagògica sobre com ha de ser l’educació, sinó fer un exercici de descripció fenomenològica previ a qualsevol teoria: ens preguntem què és un acte educatiu i què ha de passar perquè s’estableixi una relació educativa entre almenys dues persones. A mesura que esclarim això, aniran ressaltant les diferències entre el fenomen pròpiament educatiu i altres fenòmens, que sovint hi estan implicats, però que en podem distingir: com l’adoctrinament, la instrucció, l’ensenyament, l’aprenentatge, la formació, la cura, l’autoritat, el poder o la violència. Vull agrair al Grup d’Estudis Fenomenològics les moltes aportacions que han contribuït a millorar el text.

Descargas

Cómo citar

Garcia Querol, F. (2024). La constitució de la relació educativa. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (34), 129–141. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/154059

Número

Sección

Articles

Artículos más leídos del mismo autor/a