L’educació geogràfica al currículum de secundària a Catalunya: interculturalitat, sostenibilitat i justícia social

Autors/ores

  • Sonia Ruiz Conesa Institut Cubelles

Paraules clau:

currículum competencial, didàctica, departaments, associacions geogràfiques, emergència climàtica

Resum

S’exposen els principals trets de l’educació geogràfica en secundària obligatòria i batxillerat. En el camí que el coneixement geogràfic segueix des del marc normatiu fins a l’activitat educativa dins l’aula, es va impregnant d’elements propis dels projectes educatius dels centres, així com d’altres aspectes de caràcter transversal com de l’aprendre a aprendre. La posició de la Geografia en el currículum competencial de la secundària obligatòria està condicionada per l’explicació, l’aplicació i l’anàlisi de conceptes clau com la sostenibilitat i la justícia social. Aquesta visió que pretén dotar de comprensió i funcionalitat al coneixement requereix d’un desplegament didàctic important on els departaments dels centres educatius de secundària han de prendre una gran quantitat de decisions, quant a planificació, coordinació i avaluació. En aquest context, sovint força confús, les associacions geogràfiques han de facilitar l’actualització disciplinar necessària, per poder connectar el coneixement geogràfic amb una realitat marcada per l’emergència mediambiental.

 

 

 

 

Descàrregues

Com citar

Ruiz Conesa, S. (2022). L’educació geogràfica al currículum de secundària a Catalunya: interculturalitat, sostenibilitat i justícia social. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (91), 143–150. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/149561

Número

Secció

Conferències