La geografia a les aules: quin és el seu espai? Autors/ores Jordi Royo Societat Catalana de Geografia, Institut d'Estudis Catalans Salvador Calabuig Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG) Àngel Manzano Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) David Expósito Estudiant de periodisme (UPF) Xavier Giner Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Montserrat Oller Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Paraules clau: ensenyament, didàctica de la geografia, PAU, formació del professorat, competències. Resum L’ensenyament de la geografia a les aules, tant a primària com a secundària, topa amb una sèrie de contradiccions que en fan necessari un profund replantejament. La formació del professorat i els màsters de formació, la predominança dels historiadors entre els professors de geografia, el seguiment dels llibres de text, la visió de la geografia com a ciència descriptiva, la pèrdua de continguts de la matèria al batxillerat i de pes específic a les PAU, el propi examen de les PAU, la lluita de les universitats per no perdre estudiants dels graus de geografia, els currículums i el nou model competencial... són els temes que aborda aquesta taula rodona a través de diferents visions, des de mestres de primària a coordinadors de la formació del professorat de secundària, passant per la percepció dels alumnes.Paraules clau: ensenyament, didàctica de la geografia, PAU, formació del professorat,competències. Biografies de l'autor/a Salvador Calabuig, Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster de formació del professorat d’educació secundària (UdG) Coordinador de l’ àmbit de socials del Màster deformació del professorat d’educació secundària (UdG) Àngel Manzano, Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) Mestre de l’Escola Cooperativa El Puig (Esparreguera) David Expósito, Estudiant de periodisme (UPF) Estudiant de periodisme (UPF) Xavier Giner, Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Professor de l’Institut La Vall del Tenes i de Didàctica de les Ciències Socials (UAB) Montserrat Oller, Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Història del Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Coordinadora de l’especialitat de Geografia i Històriadel Màster de Formació del Professorat d’Educació Secundària (UAB) Descàrregues PDF Com citar Royo, J., Calabuig, S., Manzano, Àngel, Expósito, D., Giner, X., & Oller, M. (2019). La geografia a les aules: quin és el seu espai?. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (86), 119–143. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145354 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 86: desembre 2018 Secció Conferències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.