La creació de l’imaginari. Un exemple: Formentera

Autors/ores

  • Aritz Tutor Anton Departament de Geografia Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

imaginari turístic, imatge, percepció, concepció, Formentera.

Resum

L’imaginari és una força social modeladora de la nostra manera de veure el món i per tant de les nostres accions i actes. Les imatges són el substrat sobre el qual es basa l’imaginari, i atès que el present està inundat de productes visuals això ens afecta seriosament en les vivències diàries. El treball se centra en l’impacte de l’imaginari en l’àmbit del turisme i en el pes que té en la presa de decisions. Els turistes es guien per suposicions i idees preconcebudes que descansen en l’imaginari. Finalment, s’ha escollit Formentera com a petit exemple per apropar-nos a la formació de l’imaginari d’un lloc i per intentar desentranyar l’origen dels estímuls que ho fan funcionar.

Paraules clau: imaginari turístic, imatge, percepció, concepció, Formentera.

Descàrregues

Com citar

Tutor Anton, A. (2015). La creació de l’imaginari. Un exemple: Formentera. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (79), 99–122. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/138057

Número

Secció

Articles