Educació multilingüe per a l’era global : el valor de les llengües en una escola internacional Autors/ores Andrea Sunyol Universitat Autònoma de Barcelona Paraules clau: llengua i educació, ideologies lingüístiques, etnografia educativa, internacionalitat, Resum Nombroses institucions educatives elitistes han optat per la internacionalització per tal d’adaptar-se als canvis socials, econòmics i polítics de la modernitat tardana. La renovació del model educatiu sol associar-se a canvis en el currículum lingüístic i a les polítiques lingüístiques institucionals. Aquest article parteix d’una etnografia (socio)lingüística que examina com la llengua és al centre de la internacionalitat que es construeix en una escola privada de l’àrea metropolitana de Barcelona.L’anàlisi dels discursos i pràctiques generats a l’escola revela que la institució s’està construint com a internacional, però que al mateix temps necessita preservar la identificació nacional per mantenir el seu nínxol de mercat. Això crea tensions entre el trilinguïsme oficial, les ideologies d’igualtat entre llengües i el discurs identitari. La complexitat discursiva del centre mostra com idees romàntiques i econòmiques sobre la llengua hi coexisteixen en tensió i qüestionen els processos d’inclusió social a l’escola.Paraules clau: llengua i educació, ideologies lingüístiques, etnografia educativa, internacionalitat. Biografia de l'autor/a Andrea Sunyol, Universitat Autònoma de Barcelona Actualment sóc estudiant de doctorat del Departament de Filologia Anglesa i Germanística de la Universitat Autònoma de Barcelona. Investigo les relacions entre el multilingüisme, la internacionalitat i l'elitisme en escoles privades en vies d'internacionalització. Treballo de professora associada en aquesta mateixa universitat. Descàrregues PDF Publicat 22-07-2016 Número Núm. 27 (2017): La transmissió lingüística intergeneracional Secció Secció Miscel·lània Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de Sociolingüística Catalana per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Sociolingüística (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Treballs de Sociolingüística Catalana.Els autors responen davant la Societat Catalana de Sociolingüística de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Sociolingüística està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de Sociolingüística Catalana no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.