Una aproximació a la bretxa academicoprofessional publicitària: estat de la qüestió i línies de recerca potencials

Autors/ores

  • Freddy Bustamante Villanueva Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.
  • Matilde Obradors Barba Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Paraules clau:

bretxa, acadèmia, professional, publicitat, coneixement, investigació publicitària.

Resum

La bretxa academicoprofessional publicitària és un fenomen que ha cobrat rellevància aquesta última dècada. El seu estudi analitza les falles acadèmiques i professionals en publicitat, a més de contrastar i complementar el coneixement clàssic amb un enfocament professional. Aquest article fa una revisió de les escasses però més representatives recerques centrades en la bretxa publicitària, centrant-se en l’estudi del coneixement professional publicitari i la seva dissonància amb el coneixement acadèmic. Aquesta revisió de la literatura sobre la bretxa academicoprofessional conclou amb el plantejament d’una sèrie de línies de recerca potencials sobre el tema que permetrien aprofundir encara més en el coneixement, el funcionament, l’estructura i les regles del món publicitari, i que permetrien també que futures recerques acadèmiques assimilessin el coneixement professional per reduir la bretxa i sobretot beneficiar la comunitat acadèmica.

PARAULES CLAU: bretxa, acadèmia, professional, publicitat, coneixement, investigació publicitària.

Biografies de l'autor/a

Freddy Bustamante Villanueva, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.





Matilde Obradors Barba, Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.




Descàrregues

Publicat

2014-05-12

Com citar

Bustamante Villanueva, F., & Obradors Barba, M. (2014). Una aproximació a la bretxa academicoprofessional publicitària: estat de la qüestió i línies de recerca potencials. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 31(1), 27–44. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/83111

Número

Secció

Quadern central. Noves líneas de recerca en publicitat i relacions públiques