Un Nou model estratègic aplicat a les relacions públiques i a la comunicació corporativa

Autors/ores

  • Kathy Matilla i Serrano

Resum

Presentació d'un model ex novo d'estratègia aplicada a les relacions públiques i a la comunicació corporativa, de caràcter proactiu i format per quatre etapes contínues, que incorpora una aportació metodològica que suposa un pas més enllà en el concepte contemporani vigent, atès que està basat en la creació de diversos subplans estratègics construïts a partir de la segmentació dels públics clau (stakeholders) de les seves percepcions i relacions, de la situació comunicacional i de la seva consideració respecte als temes en què s'emmarquen (issues management), i que afegeix, tanmateix, una nova variable addicional que cal considerar de manera vinculant amb les exposades anteriorment: els possibles escenaris d'actuació característics de la gestió de la comunicació en situacions de vulnerabilitat, risc i crisi. Amb la nostra proposta modèlica qüestionem la idea canònica de dissenyar un únic pla estratègic de comunicació, en benefici de l'establiment de tants subplans estratègics com sigui escaient introduir i construïts en forma d'arbres decisionals, en atenció a les múltiples opcions estratègiques que requereix la consideració de les tres variables esmentades més amunt: stakeholders, issues i escenaris d'actuació. Plantegem, tanmateix, que les tasques d'informació i investigació haurien d'ésser permanents durant la totalitat del procés estratègic, de manera que la noció de contingència passarà a ser concebuda com a contingència sistemàtica, en el sentit d'acció prossecutiva.

Descàrregues

Publicat

2009-11-16

Com citar

Matilla i Serrano, K. (2009). Un Nou model estratègic aplicat a les relacions públiques i a la comunicació corporativa. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 25, 101–130. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54748.001

Número

Secció

Secció oberta