Implicacions ètiques de l’infoentreteniment televisiu

Autors/ores

  • Marta Redondo García Universitat de Valladolid
  • Eva Campos-Domínguez Universitat de Valladolid

Paraules clau:

infoentreteniment, ètica periodística, deontologia periodística, televisió, codi ètic, responsabilitat social.

Resum

L’infoentreteniment és considerat com una de les tendències més rellevants dins el periodisme actual a escala internacional, especialment en el mitjà televisiu. La recerca desenvolupada entorn de l’infoentreteniment és abundant, tot i així és escassa en l’àmbit espanyol aquella que fa referència als principis ètics que es veuen afectats per aquesta manera d’informar. L’article parteix d’una investigació prèvia que caracteritzava l’infoentreteniment televisiu i revisa els seus estilemes d’acord amb els principals codis d’ètica informativa vigents a Espanya: el Codi deontològic europeu de la professió periodística, el Codi deontològic de la Federació d’Associacions de Periodistes d’Espanya, el Manual d’estil de Radiotelevisió Espanyola i el Codi deontològic dels serveis informatius d’Antena 3. Entre els principis que es veuen afectats es troben: la responsabilitat social del periodista, la veritat informativa i la independència informativa de l’utilitarisme mercantilista.

PARAULES CLAU: infoentreteniment, ètica periodística, deontologia periodística, televisió, codi ètic, responsabilitat social.

Descàrregues

Com citar

Redondo García, M., & Campos-Domínguez, E. (2015). Implicacions ètiques de l’infoentreteniment televisiu. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 32(1), 73–89. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/137985

Número

Secció

Articles