Infància i educació literària : a propòsit de Hans Christian Andersen

Autors/ores

  • M. Carme Bernal i Creus

Resum

La celebració a Europa per cert, tímida a Catalunya del segon centenari del naixement de l'escriptor Hans Christian Andersen (1805-1875) ha generat una reflexió a l'entorn del valor literari de la seva obra i el lloc que ha d'ocupar en el panorama de la literatura infantil universal del segle XXI. L'efemèride ha servit també per revisar la figura d'aquest escriptor romàntic i aprofundir amb una nova mirada en els elements més emblemàtics que caracteritzen la seva obra de ficció, una obra que ha contribuït i contribueix encara a la formació de l'imaginari infantil en el món occidental. A propòsit, doncs, d'aquesta efemèride europea, aquest article, que parteix d'una anàlisi dels valors literaris dels contes d'Andersen, duu a consideració com una educació excessivament abocada al racionalisme, a la instrucció i a la persistència dels efectes funcionals de l'aprenentatge congestiona i restringeix l'espai d'imaginació en la infància, un espai no solament necessari per a la formació de la sensibilitat i la posterior educació literària, sinó imprescindible de cara a la formació del propi univers mental de l'infant.

Descàrregues

Publicat

2008-02-13

Com citar

Bernal i Creus, M. C. (2008). Infància i educació literària : a propòsit de Hans Christian Andersen. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 51–61. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33649.001

Número

Secció

Tema monogràfic: Les sensibilitats estètiques en l'experiència pedagògica