El programa de pràctiques per a estudiants del Centre d’Educació Ambiental Can Coll (Parc Natural de la Serra de Collserola): més de trenta anys d’experiències Autors/ores Roser Armendares Calvet Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola. Montserrat Ventura Cabús Teresa Canyelles Isern Javi Gomez Vargas Anna Prat Noguer Lluís Llerena del Castillo Equip d’educadors de Can Coll CEA Paraules clau: Parc natural, biodiversitat, educació per a la sostenibilitat, pedagogia, aula de natura, capacitació professional. Resum El Centre d’Educació Ambiental Can Coll, gestionat pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, desenvolupa una tasca formativa continuada des del curs 1987-1988, amb l’objectiu d’incrementar la visibilitat pública de l’entitat i contribuir a millorar l’educació ambiental dels infants i joves de l’entorn. Cada curs escolar el parc de Collserola, a traves del Servei d’Ús Públic, Divulgació i Educació Ambiental, presenta la proposta d’activitats El curs al Parc. Aquesta iniciativa està integrada dins del Programa d’Activitats Educatives del Consorci d’Educació de Barcelona, que compta amb el Segell de Qualitat del Consell d’Innovació Pedagògica de Barcelona, obtingut a partir d’un procés d’avaluació dirigit per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona.El curs al Parc recull més de quaranta programes adreçats a alumnes des de l’educació infantil fins a la universitat i l’educació especial. Les estades de pràctiques al Parc formen part d’aquestes propostes. L’oferta de pràctiques a Centre d’Educació Ambiental Can Coll va dirigida a estudiants universitaris i estudiants de cicles formatius de grau mitjà i superior, i també a empreses o institucions educatives públiques i privades. L’estada de pràctiques és curricular i té reconeixement acadèmic, amb un projecte pedagògic específic vinculat a l’itinerari formatiu de cada alumne. Les pràctiques no impliquen cap compromís laboral ni funcionarial, per la qual cosa no són remunerades, tot i que estan subjectes a la signatura d’un conveni de coŀlaboració educativa entre l’estudiant, l’entitat acadèmica i el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola.Paraules clau: Parc natural, biodiversitat, educació per a la sostenibilitat, pedagogia, aula de natura, capacitació professional. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Roser Armendares Calvet, Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola. Roser Armendares Calvet,a Montserrat Ventura Cabús, Teresa Canyelles Isern, Javi Gomez Vargas, Anna Prat Noguer i Lluís Llerena del Castillob Descàrregues PDF Publicat 2021-02-04 Com citar Armendares Calvet, R., Ventura Cabús, M., Canyelles Isern, T., Gomez Vargas, J., Prat Noguer, A., & Llerena del Castillo, L. (2021). El programa de pràctiques per a estudiants del Centre d’Educació Ambiental Can Coll (Parc Natural de la Serra de Collserola): més de trenta anys d’experiències. Revista Catalana De Pedagogia, 19, 64–75. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148410 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 19 (2021): Pràcticum i Educació Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.