Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l’educació infantil

Autors/ores

  • Alexandra Monné Bellmunt Universitat d’Andorra
  • Clara Grau Ribó Universitat d’Andorra
  • Laura Oró Mònico Universitat d’Andorra

Paraules clau:

Lectoescriptura, aprenentatge global, desenvolupament, creativitat, vincle i socialització.

Resum

L’aprenentatge del llenguatge i l’escriptura és fonamental en el desenvolupament d’una persona i es produeix en les interaccions entre l’infant i l’adult que, més enllà del procés d’ensenyament, creen un vincle amb tot el seu entorn, ja que funcionen com a eina de comunicació i socialització. Partint d’aquesta idea, aquest article recull un seguit d’activitats que pretenen treballar la lectoescriptura des d’un enfocament globalitzador. Algunes de les estratègies principals que s’utilitzen per aconseguir-ho són les següents: el joc (cal deixar jugar els infants lliurement i evitar jutjar les seves creacions), la literatura infantil (els contes són un gran recurs per treballar aspectes del desenvolupament tan importants com la imaginació —canviar el rol dels personatges, crear nous finals, etc.—) i els tallers i les activitats plàstiques (fomenten la lliure expressió i la creativitat artística a través d’una infinitat de materials de diferents colors, formes i textures). Les propostes que es presenten són una mostra de diferents maneres de treballar la creativitat tot desenvolupant la personalitat i autonomia de cada alumne, la seva espontaneïtat i la capacitat de comunicació.

Paraules clau: Lectoescriptura, aprenentatge global, desenvolupament, creativitat, vincle i socialització.

Descàrregues

Com citar

Monné Bellmunt, A., Grau Ribó, C., & Oró Mònico, L. (2019). Motivar la creativitat gramatical des de la formació inicial de mestres a l’educació infantil. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 179–195. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146023

Número

Secció

Articles d'experiències