Referents per a la creació matemàtica

Autors/ores

  • Miquel Albertí Palmer Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic.

Resum

Els aspectes psicològics característics de la creativitat són propis també dels processos creatius a matemàtiques. Malgrat tot, la idea que sovint es té de l’espurna creativa en matemàtiques acostuma a veure’s desvinculada dels processos lògics que l’haurien de governar. En aquest article, s’analitzen els principals aspectes de la creació matemàtica i s’adrecen alguns referents per aprendre a ser matemàticament creatiu.

Paraules clau: Creativitat, matemàtiques, pràctica situada, diàleg filosòfic.

Biografia de l'autor/a

Miquel Albertí Palmer, Universitat Autònoma de Barcelona

Doctor en didàctica de les matemàtiques (UAB).
Catedràtic de secundària a l’INS Vallès (Sabadell).

Descàrregues

Com citar

Albertí Palmer, M. (2019). Referents per a la creació matemàtica. Revista Catalana De Pedagogia, 16, 73–102. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146018

Número

Secció

Tema monogràfic. Educar per a la creativitat