La Publicitat durant la Guerra Civil (1936-1939). Periodisme entre dos focs

Autors/ores

  • Josep M. Figueres i Artigues

Resum

L'article s'ocupa de la situació de La Publicitat durant el període bèl·lic de 1936 a 1939 exposant, a través del mateix periòdic i de bibliografia específica, una panoràmica del contingut, des de la perspectiva periodística, no pas política, i de la història del diari en el període citat. La recerca, tot i l'absència de la documentació interior del periòdic, s'articula a partir de les dades del mateix diari i de les fonts de l'època i bibliografia. Es fa esment de la situació complexa del periòdic davant els atacs del franquisme fou bombardejat i va ser l'únic periòdic barceloní que patí aquests efectes devastadors i de l'anarquisme faista, que assassinà un redactor i n'amenaçà d'altres. S'ha fixat així l'atenció en vint-i-un dels trenta mesos de vida del periòdic per intentar conèixer la història tot aportant dades sobre redactors, col·laboradors i de contingut, per la qual cosa és un treball similar metodològicament al realitzat sobre un altre periòdic estudiat del període, La Veu de Catalunya.

Descàrregues

Publicat

2018-11-29

Com citar

Figueres i Artigues, J. M. (2018). <i>La Publicitat</i> durant la Guerra Civil (1936-1939). Periodisme entre dos focs. Butlletí De La Societat Catalana d’Estudis Històrics, (29), 131–168. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/BSCEH/article/view/101076.003

Número

Secció

El diari La Publicitat

Articles més llegits del mateix autor/a