Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, 29 : 2018

L'aplicació de les Normes ortogràfiques fabrianes a La Publicitat

Daniel Casals i Martorell, Neus Faura i Pujol

Resum


Aquest article analitza el grau d'implantació al diari La Publicitat, des que
va adoptar la llengua catalana el 1922, segons les Normes ortogràfiques fixades
per l'Institut d'Estudis Catalans entre 1913 i 1917. A partir d'una selecció d'aspectes
que afecten el vocalisme tònic i àton i el consonantisme, aquest treball
examina el compliment de les esmentades directrius gràfiques i els desajustaments
derivats de diferents causes, associades principalment a la tècnica d'elaboració
de la premsa i a la incipient extensió social de les normes esmentades.
Aquest treball considera també la posició que Pompeu Fabra havia expressat en
relació amb l'ús lingüístic de La Publicitat.

Text complet: Text complet


Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

 

ISSN: 2013-3995 (edició electrònica); 0213-6791 (edició impresa).

Revista indexada a: CAHUS Plus+; ISOC, DIALNET, OAIster, LATINDEX, RACO, ERIH Plus, REBIUN

Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics
Societat Catalana d'Estudis Històrics 
Carrer del Carme, 47 
08001 Barcelona 
Telèfon: 935 529 103 
Fax:  932 701 180
sceh@iec.cat 

http://revistes.iec.cat/index.php/BSCEH/index