Cap a on va l’ensenyament de les matemàtiques? Autores/as Jordi Deulofeu Piquet Resumen Aquest article, des d’una mirada positiva del futur de l’educació matemàtica, reflexiona sobre l’estat de les propostes actuals centrades en l’aprenentatge competencial i les situacions d’aprenentatge significatives a l’aula. La formació del professorat de matemàtiques és clau per millorar el sistema educatiu. Tot i que s’han fet progressos, hi ha un marge per millorar el model actual, per exemple, amb més presència de pràctiques a l’aula en el Màster de Formació del professorat o amb la formació continuada. Part dels reptes rellevants els trobem recollits en https://ja.cat/ReptesC2EM. Cal que dissenyar una agenda per poder treballar plegats i el Congrés Català d’Educació Matemàtica (C2EM) és un bon espai per fer-ho. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Número Núm. 50: juny 2024 Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.