Puig Adam i la formació continuada del professorat de matemàtiques Autores/as Josefa Dólera-Almaida Dolores Carrillo-Gallego Encarna Sánchez-Jiménez Resumen Amb l’aprovació de la Llei d’ordenació de l’ensenyament mitjà de 1953 es van dur a termea Espanya diferents activitats de formació permanent adreçades al professorat d’educació secundària. El 1955 Pere Puig Adam, catedràtic d’institut de matemàtiques, va ser nomenat pel Centro de Orientación Didáctica (COD) per investigar sobre la reforma i la millora de l’ensenyament de les matemàtiques al batxillerat. A partir d’aquell moment va promoure nombroses activitats formatives per a aquest col·lectiu. L’objectiu d’aquest treball és identificar quines accions va desenvolupar Puig Adam, en l’àmbit de la formació continuada del professorat d’educació secundària, a la dècada dels cinquanta a Espanya. Per fer aquest treball s’han consultat diverses publicacions professionals. Ocupa un lloc destacat la revista Enseñanza Media, ja que s’hi van publicar nombroses cròniques sobre activitats de formació destinades al professorat de matemàtiques. Els resultats mostren que les idees metodològiques que es van exposar en aquestes reunions estaven lligades al model pedagògic de Puig Adam i les seves propostes d’ensenyament més característiques, entre les quals destacava el mètode heurístic. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Publicado 2025-04-10 Número Núm. 50: juny 2024 Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.