L'Adquisició de competències matemàtiques d'alumnes de primària en contextos de jocs de taula i resolució de problemes Autors/ores Edelmira Badillo Mequè Edo Jordi Deulofeu i Piquet Resum En aquest article es presenta una reflexió teòrica i metodològica sobre una manera d'entendre l'aprenentatge i l'ensenyament de les matemàtiques, basat en un enfocament competencial. Des d'aquesta perspectiva, hem anat dissenyant i implementant seqüències didàctiques, validades en diferents aules de primària d'Europa i Llatinoamèrica, que busquen tant el desenvolupament de la competència matemàticael coneixement matemàtic, els processos associats a l'activitat matemàtica i el context d'aprenentatge i el desenvolupament d'altres competències, com l'argumentativa i l'autonomia personal. La proposta que presentem pretén ser una petita aportació a aquest gran desafiament, mostrant que és possible desenvolupar competències matemàtiques en un context d'ús didàctic de jocs de taula. En particular, ens centrem en el desenvolupament d'estratègies de resolució de problemes i tècniques de càlcul mental i, en general, en el desenvolupament del sentit numèric fraccionari. Descàrregues Text complet Publicat 2012-11-06 Número Núm. 31: juny 2012 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista NouBiaix per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Matemàtiques (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista NouBiaix. Els autors responen davant la Societat Catalana de Matemàtiques, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.Societat Catalana de Matemàtiques, està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.NouBiaix no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.