Matemàtiques i entorn a l'educació infantil

Autors/ores

  • Fàtima Dalmau
  • Àngel Alsina

Resum

En la primera part d'aquest article es defensa la necessitat de passar d'un currículum orientat a l'adquisició de continguts a un currículum orientat a l'adquisició de la competència matemàtica des de l'educació infantil, i s'argumenta que els processos matemàtics són la clau per aconseguir-ho. En la segona part es presenta l'experiència «la rotonda que veiem des del pati», en la qual es mostra una manera de treballar les matemàtiques a les primeres edats en la qual s'usen situacions de la vida quotidiana i problemes contextualitzats com a punt de partida. Mitjançant una planificació i una gestió que tenen en compte el treball dels continguts a través dels processos matemàtics, es fomenta que els nens interpretin les matemàtiques amb l'ajuda d'un adult, en comptes d'intentar transmetre'ls una matemàtica preconstruïda.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2015-07-23

Número

Secció

Articles