Com fer servir l’estadística com a eina STE(A)M

Autors/ores

  • Lourdes Rodero de Lamo

Resum

L’any 2010 el professor Pedro Delicado va importar un concurs d’estadística provinent de la Universitat Complutense de Madrid. En principi, l’objectiu del concurs era promocionar l’estadística en l‘àmbit de la secundària i el batxillerat per tal d’apropar la disciplina i fer conèixer els alumnes de la carrera d’Estadística. Ben aviat es va demostrar que el concurs anava més enllà, molts professors de secundària i batxillerat van adonar-se de la potència de l’eina i es van començar a veure treballs on es creuaven disciplines i es feia servir l’estadística com a eina multidisciplinària. L’any 2016 l’organització del concurs va passar a les mans de la professora Lourdes Rodero, que ha continuat treballant-hi fins a l’actualitat intentant que cada cop més aquest concurs es vegi com una eina STE(A)M, acrònim anglès que engloba les disciplines educatives següents: Science (ciència), Technology (tecnologia), Engineering (enginyeria), Art (art) i Mathematics (matemàtiques) per al foment de l’ús de l’estadística com a eina interdisciplinària a les aules. En aquest document es mostraran exemples d’experiències d’aplicació de l’estadística com a eina STE(A)M que poden servir d’inspiració per aplicar-les a l’aula tot fent de l’aprenentatge de l’estadística una tasca divertida i amb utilitat quan es barreja amb altres disciplines.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Número

Secció

Articles