El planejament turístic a escala local. Reptes i oportunitats
Paraules clau:
Territori, recurs turístic, producte turístic, gestió turística, sostenibilitat turística.Resum
El turisme és actualment un sector econòmic estructural. Segons l’OMT, l’any 2017 s’arribà als 1.250 milions de turistes internacionals mentre Espanya esdevenia la tercera destinació mundial, tant pel nombre de turistes com en ingressos derivats del turisme. Catalunya és tradicionalment la primera destinació de l’Estat (concentra el 25% del turisme internacional), essent Barcelona la quarta destinació europea i la dissetena mundial, segons el Mastercard Global Destination Cities Index (2018). A l’expansió del turisme hi contribueix l’increment dels nivells de vida, la revolució tecnològica i la millora dels transports i la logística. I també l’auge de valors socials que posen en un primer pla el turisme vivencial o experiencial. Tot això, donant per descomptat que l’accés a l’oci i el lleure esdevé una conquesta social pròpia de les societats avançades. En aquest context, el dinamisme econòmic de molts territoris (del medi local al global), depèn en gran mesura del desenvolupament del turisme. Això requereix posar en valor els recursos propis, crear la infraestructura turística necessària i vetllar per una gestió sostenible del turisme.Paraules clau: Territori, recurs turístic, producte turístic, gestió turística, sostenibilitat turística.
Descàrregues
Com citar
Número
Secció
Llicència
- Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia.
- Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.