El planejament turístic a escala local. Reptes i oportunitats Autors/ores Jaume Font Garolera Universitat de Barcelona Paraules clau: Territori, recurs turístic, producte turístic, gestió turística, sostenibilitat turística. Resum El turisme és actualment un sector econòmic estructural. Segons l’OMT, l’any 2017 s’arribà als 1.250 milions de turistes internacionals mentre Espanya esdevenia la tercera destinació mundial, tant pel nombre de turistes com en ingressos derivats del turisme. Catalunya és tradicionalment la primera destinació de l’Estat (concentra el 25% del turisme internacional), essent Barcelona la quarta destinació europea i la dissetena mundial, segons el Mastercard Global Destination Cities Index (2018). A l’expansió del turisme hi contribueix l’increment dels nivells de vida, la revolució tecnològica i la millora dels transports i la logística. I també l’auge de valors socials que posen en un primer pla el turisme vivencial o experiencial. Tot això, donant per descomptat que l’accés a l’oci i el lleure esdevé una conquesta social pròpia de les societats avançades. En aquest context, el dinamisme econòmic de molts territoris (del medi local al global), depèn en gran mesura del desenvolupament del turisme. Això requereix posar en valor els recursos propis, crear la infraestructura turística necessària i vetllar per una gestió sostenible del turisme.Paraules clau: Territori, recurs turístic, producte turístic, gestió turística, sostenibilitat turística. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Font Garolera, J. (2019). El planejament turístic a escala local. Reptes i oportunitats. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (87), 13–34. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145987 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 87: juny 2019 Secció Jornada sobre turisme urbà i desenvolupament local