La Fi de l'etapa de creixement i l'entrada en la dimensió desconeguda

Autors/ores

  • Josep Maria Martí i Martí

Resum

La fase expansiva de creixement del sector de la comunicació ha acabat. Ara els mitjans de comunicació convencionals es troben en l'inici d'una nova etapa i hi ha desorientació i incertesa entre els diferents actors del sector. Venim d'una etapa de creixement econòmic sostingut en la qual han nascut els diaris gratuïts, s'ha desregulat el sector audiovisual trencant el monopoli de les ràdios i les televisions públiques. S'han format grans grups de comunicació multimèdia més interessats en els retorns financers que en la seva funció social. La nova etapa està marcada per la greu crisi econòmica actual i els mitjans amb els d'Espanya al capdavant han quedat molt afectats per la baixada de la publicitat. Amb una imparable recessió dels ingressos per a la qual no estaven preparades, hi ha moltes empreses desesperades. Això portarà conseqüències greus que van des de la reducció de plantilles i salaris, a la paralització dels plans d'inversió i creixement, desapareixeran diaris i altres mitjans patiran reestructuracions. Aquesta nova etapa és imprevisible perquè s'ha entrat en una dimensió desconeguda.

Descàrregues

Publicat

2010-06-28

Com citar

Martí i Martí, J. M. (2010). La Fi de l’etapa de creixement i l’entrada en la dimensió desconeguda. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 26, 31–37. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/61492.001

Número

Secció

XIX Conferència Anual de la SCC 2009