La Comunicació empresarial en situacions de crisi : estudi de cas: la crisi de Fontaneda

Autors/ores

  • Ana María Enrique i Jiménez

Resum

L'empresa britànica United Biscuits decideix, l'any 2002, tancar la fàbrica de galetes Fontaneda a Aguilar de Campoo (Palència). Després de més de cent anys d'activitat de Fontaneda a Aguilar, els veïns s'enfrontaven a la pèrdua de dos-cents dotze llocs de treball, però també a la pèrdua d'una certa identitat. United Biscuits va haver d'afrontar aquesta situació problemàtica gestionant el conflicte a partir d'unes estratègies de comunicació. En l'estudi de cas es van efectuar nou entrevistes enfocades i dos grups de discussió. Les entrevistes enfocades es van realitzar a subjectes que havien format part de la gestió de la comunicació de United Biscuits durant la crisi i a actors clau que representaven els públics implicats (stakeholders) de l'empresa. Els grups de discussió es van organitzar en dos col·lectius fixats: extreballadors de Fontaneda i habitants d'Aguilar de Campoo.

Descàrregues

Publicat

2009-11-16

Com citar

Enrique i Jiménez, A. M. (2009). La Comunicació empresarial en situacions de crisi : estudi de cas: la crisi de Fontaneda. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 25, 45–53. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/54689.001

Número

Secció

Secció oberta