Anàlisi de la influència dels think tanks interns dels partits polítics catalans a través de la presència mediàtica

Autors/ores

  • Francesc Ponsa Herrera Professor associat del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i consultor de Lobbisme i grups d’influència i de Comunicació política i d’institucions públiques de la Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona.

Paraules clau:

fundacions dels partits polítics, laboratoris d’idees, presència mediàtica, influència, comunicació política, premsa.

Resum

Els laboratoris d’idees, els anomenats think tanks, desenvolupen un rol essencial a l’hora de produir i proposar polítiques públiques. En el cas català (i també espanyol), les fundacions dels partits polítics han esdevingut la tipologia dominant per raons de cultura política. Això es tradueix en un finançament específic per part de les administracions. No obstant això, la prevalença de les fundacions no es correspon amb la seva presència mediàtica, un dels principals indicadors de la influència dels think tanks. D’acord amb això, aquest article analitza, en el marc del sistema mediàtic pluralista polaritzat, la presència mediàtica de les fundacions dels partits polítics en la premsa seleccionada amb l’objectiu de determinar el seu nivell d’influència.

PARAULES CLAU: fundacions dels partits polítics, laboratoris d’idees, presència mediàtica, influència, comunicació política, premsa.

Biografia de l'autor/a

Francesc Ponsa Herrera, Professor associat del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra i consultor de Lobbisme i grups d’influència i de Comunicació política i d’institucions públiques de la Universitat Oberta de Catalunya, Barcelona.



Descàrregues

Com citar

Ponsa Herrera, F. (2016). Anàlisi de la influència dels <i>think tanks</i> interns dels partits polítics catalans a través de la presència mediàtica. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 33(1), 27–51. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/140980

Número

Secció

Articles