Els sistemes tecnològics a les guerres i als conflictes actuals

Autors/ores

Paraules clau:

sistemes militars robòtics, drons, sistemes letals autònoms, ciberguerra, noves tecnologies militars, tecnologia i ètica, reptes globals.

Resum

En els sistemes militars que veiem a les guerres i als conflictes armats del segle XXI trobem una gran varietat de noves tecnologies relacionades amb la robòtica, l’ús d’Internet, els nous sistemes de posicionament i comunicació, la intel·ligència artificial i altres tecnologies. En aquest article presentem i caracteritzem els principals sistemes robòtics militars, les armes de resposta automàtica, els drons i vehicles no tripulats, els sistemes amb autonomia constructiva i els sistemes letals autònoms, així com les principals tècniques que estan sent utilitzades a les anomenades ciberguerres. Acabem amb algunes reflexions ètiques i amb alguns advertiments i propostes que ens arriben de la ciència.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Brunet Crosa, P. (2025). Els sistemes tecnològics a les guerres i als conflictes actuals. Revista De Tecnologia, (13), 13–24. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RTEC/article/view/155762

Número

Secció

Articles