Construir ponts entre la universitat, l’ensenyament no universitari i la societat. Innovació en la didàctica i en la comunicació de la recerca a l’aula de química a secundària Autores/as Pep Anton Vieta Universitat de Girona. Institut de Química Computacional i Catàlisi Josep Duran Universitat de Girona. Departament de Química Miquel Duran Universitat de Girona. Institut de Química Computacional i Catàlisi en col·laboració amb Martyn Poliakoff University of Nottingham. School of Chemistry Samantha Tang University of Nottingham. School of Chemistry Brady Haran University of Nottingham. School of Chemistry Palabras clave: Didàctica, divulgació, comunicació, 2.0, química, vídeos, educació secundària, societat. Resumen El present article explica el projecte de col·laboració entre els grups de recerca i divulgació química de la Universitat de Girona (UdG) i la Universitat de Nottingham (UoN). Aquest projecte neix de l’estada de recerca de l’autor principal de l’article a la universitat britànica durant la realització de la seva tesi doctoral. La col·laboració entre la Càtedra de Cultura Científica de la UdG i el grup de recerca i comunicació que porta el projecte «The periodic table of videos» de la UoN té l’objectiu d’innovar en l’establiment de ponts entre el grup de recerca universitari i l’aula de química a l’educació secundària.Paraules clau: Didàctica, divulgació, comunicació, 2.0, química, vídeos, educació secundària, societat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Pep Anton Vieta, Universitat de Girona. Institut de Química Computacional i Catàlisi Descargas PDF (Català) Número Núm. 13 (2014) Sección Articles Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista de la Societat Catalana de Química per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Química (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista de la Societat Catalana de Química.Els autors responen davant la Societat Catalana de Química, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Química, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Revista de la Societat Catalana de Química no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.