Moda, gènere i consum

Autores/as

  • Joan Jiménez Gómez

Palabras clave:

rol de la dona, estratificació social, qualitat de vida, símbols.

Resumen

Tot i que en les societats modernes occidentals els mons de la vida quotidiana, com són el treball, la família o l’escola, semblen cada vegada més igualitaris, encara es pot observar com s’organitzen sobre la base de confins que separen homes i dones. En aquest sentit, que moltes de les diferències que han marcat el desenvolupament del consum modern hagin estat debilitades i transformades no significa que les sancions, tant morals com socials, que s’apliquen als consumidors segons la seva identitat de gènere hagin desaparegut. Especialment quan es tracta de consums de moda. Aquest article aporta reflexions teòriques al voltant d’unes pràctiques en les quals s’entrecreuen polítiques de normalitat amb polítiques de la diferència.

Paraules clau: rol de la dona, estratificació social, qualitat de vida, símbols.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Joan Jiménez Gómez

Doctor en sociologia

Descargas

Publicado

2014-01-09

Número

Sección

Artículos