Aplicació de les xarxes socials a l'anàlisi de la formació invisible en l'empresa Autores/as Pedro López Joel Martí i Olivé Carlos Lozares Joan Miquel Verd Resumen El discurso de carácter socioeconómico otorga de forma unánime una importancia incuestionable a la inversión en «capital humano» como condición necesaria para la inserción y promoción laboral. Sin embargo, conviene reflexionar sobre el efecto benéfico real de tal inversión, particularmente cuando se toma exclusivamente la educación y formación reglada. Este artículo pretende aproximarse a los elementos formativos que son adquiridos y transmitidos en la empresa de modo informal, que pese a ser menos obvios son en ocasiones más importantes que aquellos adquiridos mediante vías formales. Una gran parte de las relaciones que tienen lugar en la empresa implican este componente formativo, aunque en la mayoría de los casos aparece un tanto etéreo y casi invisible. Con relación a este contenido formativo, el artículo plantea dos objetivos: a) analizar la estructura de la red de formación invisiblemente distribuida; b) examinar la superposición de esta estructura con la jerarquía de la compañía. Para alcanzar estos objetivos se han construido dos redes diferentes basadas en las comunicaciones entre el personal de la empresa, a las cuales se han aplicado los procedimientos y conceptos más usuales en el Análisis de Redes Sociales. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2001-06-08 Número Núm. 11 : març 2000 Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Sociologia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a l’Associació Catalana de Sociologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Sociologia.Els autors responen davant l’Associació Catalana de Sociologia de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.l’Associació Catalana de Sociologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.