Llengua i educació: una relació de poder contradictòria Autores/as Dolors Mayoral i Arqué Resumen A partir de una aproximación a los datos estadísticos aparecidos en dos encuestas recientes sobre el conocimiento, el uso y la configuración de las identidades lingüísticas en los jóvenes, se analiza la influencia de la escuela en la reproducción lingüística de una lengua minorizada. Se observa que, mientras que el sistema educativo tiene una gran importancia en la reproducción del conocimiento de la lengua tanto a nivel oral como escrito, disminuye su influencia en la determinación de los usos de la identidad lingüística catalana de los jóvenes. A partir de esta constatación, se analizan las causas posibles y se proponen alternativas que plantean la configuración de la identidad lingüística de los jóvenes como un proyecto de futuro. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas Text complet (Català) Publicado 2005-10-27 Número Núm. 20 : desembre 2004 Sección Artículos Licencia La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Sociologia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a l’Associació Catalana de Sociologia (filial de l'Institut d'Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Sociologia.Els autors responen davant l’Associació Catalana de Sociologia de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l'obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.l’Associació Catalana de Sociologia està exempta de tota responsabilitat derivada de l'eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes -llevat que s'indiqui el contrari en el text o en el material gràfic- a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s'autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l'obra sempre que se'n reconegui l'autoria i l'entitat que la publica i no se'n faci un ús comercial ni cap obra derivada.La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.